Ех, спомени бухнали като майска лоза


Зачетох се в онова, което съм писала в този блог през времето и се гмурнах в спомени бухнали като майска лоза, точно като в стих на Петя Дубарова. Най-мило ми стана да си припомня Велко, добрия приятел, с когото тичахме по улиците на София в студ и пек. Моя прекрасен велосипед. Сега той живее в гаража на Киро, аз в центъра на Берлин, а в двора на блока ми се кипри моята нова колелица Тея. Тя е гиздава, обла и много женствена, с кокетни бели гуми, кожена седалка и кошница, която добре пасва на целия ѝ напет вид. Хубавица е, и всичките ѝ фарове блестят в тъмното. Движи се грациозно по велоалеите на големия град, спазвайки всички правила…С нея не падаме и не ставаме, не се пробваме да качваме тротоари и не се провираме нахално бързо и изневиделично между пешеходците. И на планина не ходим. Когато се налага да я оставя на Алекандър платц да ме почака я прикрепям до някоя велосипедна стойка, с лице към пешеходците, да има как хем тя тях да гледа , хем те нея да ззабелязват и да ѝ се радват. Тея винаги ме чака и дочаква. На нея може да се разчита.Харесвам я, защото е кротка, хубава и мила.Никога не би ѝ хрумнало да спори с мен, да ме ревнува, да налага желанията си или изобщо да разие желания. Тя е покорна и послушна. Перфекната колелица, да каже човек. И все пак понякога ми липсва бурния нрав на Вельо, дивите му шмекерии и умението му да се присмее на всичко и себе си и ми е драго да потъна в спомени бухнали като лоза…Пък и знам ли, ако вземе човек да подкара Тея по лудналите софийски улици, в подножието на Витоша, вместо по широките велосипедни алеи с отделни светофари за колелетата и хора наоколо, които учудено въртят глави в каски като видят бременна жена в осми месец да се пробва да ги изпреварва по нанангорнището, може и Тея да покаже нещо по- пиперливо в нрава си. Средата определя битието, нали така беше. Ще взема да я доведа с мен другия път като си дойда в Българийка да ги запозная с Велко. Да видим той ли ще се укроти, тя ли ще пощтръкли…

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

