Писано преди месец и преди път


От известно време знам, че отново заминавам. Както е редно, няколко пъти плана се изменя, датата на полета ми поигра на дама по квадрата на декември в календара, драги приятели ме изпроводиха с добри думи, гурме кухня и чудна музика (3-4 пъти), купих си нов куфар и го напълних с джапанки, цвички, бански и няколко узрели идеи за неща за написване…
Обикновено поглеждам назад в мига преди да направя няколкото крачки, с които вървенето по новата, неутъпкана пътека започва. Този път зад рамото ми се усмихнаха лицата на прелестни хора и ме облъхна благодарност, че ги познавам; новородения ми племенник се засмя сладко, а брат ми се изправи гордо до него; зад миглите ми се прояви снимка на златния покрив на руската църква посипан с първи сняг и ми замириса на чай и Муминтрол; веднага изпърхаха страници на Туве Янсон; бамбука ми пожълтя и се прероди в два нови стръка; колелото Велко повдигна тъжно и самотно капла за довиждане; борда Бобо ми обърна гръб, обиден, че няма да търчи по твърда вода тая зима; купчина театрални билети се разхвърчаха на забавен каданс; един недоплетен шал обеща да чака ръцете ми да го подхванат отново; стаята ми в софийската квартира ме погледна обвинително, че така и не се погрижих да я облека в целия уют, на който е способна; прозорците в кухнята благодариха, че са нагиздени в златни цветя; от фурната ми се усмихна хлебче от спелта, омесен с ей тея две ръце; една любов подви опашка и се скри дълбоко в чекмеджето със спомените; майка ми пръсна благи мисли пред мен и смело притвори росни клепки, усмихнах се малко по момичешки и саундтрака на Щастливото пътуване към Спокойния бряг, зазвуча:

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

