Дзифт


Гледах го преди ден два. Поговорих за този филм с няколко уважавани от мен ценители на киноизкуството и всеки по отделно и много умно ме увери, че възхитата ми от видяното определено е излишна.
А на мен Дзифт много ми хареса. Допадна ми музиката, блендата, режисурата, наратива, сюжета. Искрено се вълнувах по време на гледането му.

Виновна е луната
бясната луна

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

6 отговора към Дзифт

  1. UZUMAKI каза:

    Филмът е приличен, imho.

  2. SoupDragon каза:

    не че филма е прекрасен, но и определено не е най-доброто, което сме виждали.
    на мен лично не ми се харесват някои неща, които (гледайки филма) ме карат да се сещам за всеки един Български Игрален Филм… по-точно за това, което НЕ ми харесва във всеки един БИФ.
    тъкмо вчера с приятели обсъждахме тази ужасна тенденция в българското кино (след деветдесета – не че преди това бъка от гениалност, де) да няма нито един наистистина брилянтен филм… както да кажем е при сърбите, унгарците или която се сетиш бивша соц-държава. един приятел – доста известен скулптор – твърди, че тенденцията да сме толкова зле откъм изкуство се дължи на факта, че в годините когато са се основавали всички висши училища по изкуство в българия, е течал процес по прочистването на геронтокрацията във висшите училища по изкуство във европа, което пък е довело тук (като преподаватели, нали се сещаш) всички изгонени поради остарелите си възгледи западно-европейски културни дейци… хм!
    при всички положения, каквото и да си говорим, не можем да отречем, че НАТФИЗ е място където учат евентуалните актьори единствено на това как да преиграват, по възможност крещейки репликите си.
    та така…

  3. huhahe каза:

    @UZUMAKI
    Какво значи imho?
    @SoupDragon
    Обяснението на причините за не особено качествено актьорско представяне, което ни се случва да виждаме в една или друга форма, звучи повече от правдоподобно.
    Интересно ми е какво точно не ти хареса във филма. Би ми помогнало да разбера кои са БИФ, на които Дзифт ти е напомнил (стига да съм ги гледала).

  4. SoupDragon каза:

    ще ми е нужна малко подготовка, а именно да го гледам пак, за да мога да ги изведа ясно, тъй като са по-скоро неясни.
    като цяло ти си права за филма – революция е… ако трябва да препоръчам български филм на някой чужденец, то това ще е дзифт, но все пак…

    ужас! звуча като шибан български мрънкач: „абе готско е ама нали е българско“… нямам това предвид. обещавам тия дни да го видя отново и да навляза в конкретика.
    поздрави!

    • huhahe каза:

      @ SoupDragon
      Много мило.
      Честно е да отбележа, че не съм нарекла Дзифт революция.
      Но на мен ми хареса, защото обая щедро една от откровените ми слабости- тази към думите.
      В наратива на филма имаше брилянтни речеви детайли:
      „План- мечта с пусков срок“
      „Гледаш нощното небе, а то в теб гледа с решетъчно око“
      „Очите са като грахови зърна под дюшека на душата.“
      „Погледът ѝ дереше като че имаше маникюр“

      Има и още…но тези стигат за пример🙂

  5. astilar каза:

    🙂 За първи път чета мнение за Дзифт, което да съвпада с моето. Признавам, че поради всички коментари, които прочетох за филма се чудех „на мен какво не ми е наред, та го харесвам?“.

Вашият коментар

